SIŁA ZDROWYCH NAWYKÓW

Niezależnie od tego, czy na co dzień starasz się prowadzić zdrowy styl życia, czy też dajesz sobie dużą elastyczność i czasami tylko robisz coś świadomie pod kątem zachowania czy poprawy zdrowia, zobacz, jak zdrowe nawyki mogą zmienić Twoje dni. Może dzięki temu przekonasz się do ich wprowadzania lub utwierdzisz się w przekonaniu, że już takie posiadasz.

  1. Zainwestuj w filtr do wody.
  2. Wyeliminuj wszystkie napoje gazowane.
  3. Skoncentruj się na płynach strukturalnych: pochodzących ze świeżych owoców, warzyw, naparów ziołowych (których unikać latem, pisałam tutaj), jeśli masz dostępność: wodzie głębinowej (ze strumienia), wodzie zimnej (chłodzenie wody do 4 stopni C nadaje jej inną, bardziej korzystną strukturę).
  4. Wykonuj rutynowe badania (badanie krwi: profil lipidowy, glukoza na czczo, hormony płciowe, stężenie witaminy D, stężenie kwasu moczowego, elektrolity i badania profilaktyczne odpowiednie dla swojego wieku, np. badanie gęstości kości, cytologia, badanie gruczołu krokowego), następnie – jeśli zajdzie taka potrzeba wybierz dobrej jakości suplementy, skonsultuj swoje codzienne menu z dietetykiem.
  5. Dbaj o jakość snu (wywietrzone pomieszczenia, zaciemnione i bez telewizji oraz urządzeń elektrycznych). Długość snu dostosuj do stylu życia i codziennego samopoczucia.
  6. Ustal ze sobą ilość posiłków, z którymi czujesz się dobrze – nieprzejedzony ani nie głodny. Pilnuj godzin posiłków, nie rób zbyt długich przerw między nimi – max. 4 godziny, ale też nie podjadaj.
  7. Zwracaj uwagę na etykiety produktów, wybieraj naturalną żywność, różnorodną, sezonową. Wsłuchaj się w swój organizm i zapisuj, jaka żywność mu nie służy i stopniowo ją ograniczaj.
  8. Cały czas dbaj o pełen oddech, nawet jak spacerujesz czy pracujesz.
  9. Zapewniaj sobie momenty relaksu – jego formę dostosuj do swoich potrzeb (masaż, pobyt w SPA, zajęcia z tańca, z boksu, refleksoterapia).
  10. Pilnuj swojej należnej masy ciała – kontroluj ją, niekoniecznie za pomocą wagi, ale ulubionej odzieży, czy pomiaru obwodu talii oraz bioder.
  11. Czytaj książki, artykuły naukowe, dowiaduj się.
  12. Wszystkie negatywne myśli zamieniaj w pozytywne. Będziesz z zaskoczenia bardziej szczęśliwym człowiekiem potrafiącym czerpać radość z każdej minuty życia.
  13. Wprowadź rutynę aktywności ruchowej – nie muszą to być mordercze treningi, maratony czy siłownia. Może to być określona liczba kroków dziennie, raz w tyg. pływalnia, ćwiczenia rozciągające, poranny taniec, zamiana windy na schody, szybkie marsze po zakupy.  

Po wprowadzeniu nawet tych 13 zasad, szybko przekonasz się i odczujesz, jaką siłę one ci dały.