BIAŁA BUŁA NIE CAŁKIEM ZŁA

Pszenne pieczywo generalnie nie jest zalecane przede wszystkim ze względu na tzw. „strzał” w trzustkę ze względu na spożycie węglowodanów prostych i pszenicy wpisanej na czarną listę składników. Często do wypieku dodaje się także różne wspomagacze, dzięki którym buły rosną wysokie i są mięciutkie. Lubicie raz na jakiś czas taką zjeść? No to proszę, weekendowe śniadanie, nie do końca takie niezdrowe.

SKŁADNIKI

  • biała, pszenna bułka wielkości pięści lub jaką tylko sobie wypatrzycie
  • 3 łyżki tuńczyka w oliwie lub oleju słonecznikowym
  • 4 marynowane karczochy
  • 2 suszone pomidory
  • świeża bazylia
  • serek smarowniczy, np. o smaku czosnku niedźwiedziego lub chrzanowy
  • 4 plastry miękkiego awokado, np. Fuerte
  • sok z cytryny

WYKONANIE

  1. Bułkę przekrój wzdłuż, ale nie do końca, tak aby móc wkładać do niej składniki. Karczochy i suszone pomidory pokrój w kostkę.
  2. W środku bułki rozsmaruj serek – w weekend możesz sobie zezwolić na nieco grubszą warstwę. Na wierzch wyłóż rozdrobnionego tuńczyka, umieść karczochy i suszone pomidory.
  3. Następnie włóż kilka liści bazylii. Plastry awokado skrop sokiem z cytryny i również umieść je w bułce. Zamknij kanapkę, lekko uciśnij. Gotowe!